4.3.2016

Talvilomapuuhia

Ei ole talvilomaviikko alkanut ihan suunnitellusti. Minulla piti olla ompeluloma, mutta hädin tuskin olen ennättänyt piipahtamaan ompeluhuoneessa. No, toisaalta on tullut vietettyä laatuaikaa lasten kanssa, kun olen kuskannut heitä nettilukututkimuksiin ja allergiatesteihin; kaikki tutkimukset ajoittui tietenkin hirmu fiksusti juuri tälle viikolle ;-) No, voisi kai sitä lomansa huonomminkin viettää.

No, sain joka tapauksessa jo yhden paidan ommeltua pikkumiehelle, kun kasailin tilkkuja edellisten ompelusten jäljitä; kuka lie jättänyt leikkuupöydän tyhjentämättä edellisten ompelusten jälkeen ... Aikani tilkkuja hypisteltyäni päädyin ompelemaan niistä pikkumiehelle pitkähihaisen paidan. Pikkumies itse valitsi paitaan kuvaksi lentokoneen; valmis silityskuva tilattu taannoin Pikkupiltiltä.


Etukappale ja toinen hiha paidassa on harmaata joustocollegea, mikä jäi omasta Openako-tunikasta. Toinen hiha ja selkä on mustaa joustocollegea; loput Openako-tunikan hihakankaasta. Kaavana paidassa oli Ottobren Reindeer Herder (6/2014).

Ompeluloman keskeisin tavoite oli ommella pikkumiehelle uusia joustofroteeisia haalariyökäreitä; hän kun on tykästynyt noihin lämpimiin kokoyökäreihin. No, olen minä saanut jo yhden ommenltua. Pikkumies valitsi tähän ensimmäiseen yökäriin itse kankaat ja siitä tuli niin mieluinen, että se piti heti saada päälle. Näin ollen, tänä ainoa kuva on otettu lievästi ns. lennosta.


Käytin yökärissä Ottobren Pupuliini-haalarin kaavaa siten, että yhdistin sivulla etu- ja takakappaleet. Näin ollen, sivulla ei ole saumaa lainkaan. Tavoitteena olisi tehdä vielä pari muutakin yökäriä, jos ei sitten flunssa iske; mies ja junnu ovat parhaillaan flunssan kourissa. Olen minä muutakin puuhaillut, mutta niistä lisää myöhemmin, kunhan saan päivänvalolla otettua kuvia ;-)

3 kommenttia: